Prin bateria de evaluare LPAD este descoperit potențialul neexploatat al copilului.
Bateria de evaluare a potențialului de învățare (LPAD) este o evaluare dinamică utilizată pentru a determina modul în care o persoană gândește și învață. Compus din sarcini cognitive variate, evaluarea LPAD utilizează un model de testare-mediere-retestare, încorporând învățarea pe parcursul examinării pentru a descifra funcțiile cognitive ale copilului. Învățarea este cea mai importantă parte a procedurii, deoarece creșterea poetențialului de învățare este măsurată în mod continuu în raport cu performanțele anterioare.
Spre deosebire de evaluările statice psihologice, cum ar fi testele de IQ, evaluarea LPAD nu se concentrează pe ceea ce știe copilul, ea se concentrează pe felul în care copilul învață și cum poate aceasta să-și întărească și mai mult capacitatea de învățare.
Cum se desfășoară?
Copilului i se prezintă o serie de sarcini de rezolvat independent. Progresul lui este observat pe măsură ce îndeplinește aceste sarcini, notând dificultăți și erori. În continuare, copilul primește mediere, în timpul căreia este învățat diverse strategii de rezolvare a sarcinilor. Medierea poate fi scurtă de cinci minute sau de o oră, în funcție de dificultatea pe care o are copilul în procesarea materialului. În cele din urmă, acesta este retestat, notând ce strategii folosește pentru a măsura cât de multă învățare a fost reținută și transferată la sarcini noi și mai provocatoare. Acest lucru îi oferă examinatorului o înțelegere clară a modului în care învață copilul, evidențiind cea mai eficientă modalitate de a-l învăța să-și atingă potențialul latent de învățare.
0 Comments